onsdag, juni 30, 2010

Liten örapport....eller så kan det gå.

Jag är egentligen inte på ön den här veckan. Nej det är meningen att snickarna ska jobba på för fullt med utbyggnaden innan de går på semester nästa vecka. Sen får de ta upp byggandet igen i augusti.

Men i morse innan maken går till jobbet så får jag ett infall och säger att ska vi inte ta och åka ut till ön ikväll? Äta middag där ute, hinna ta ett kvällsdopp och sova över. Han jobbar ju den här veckan så det skulle i så fall bli att åka tillbaka tidigt i morgon bitti.
Sagt och gjort. När han kom från jobbet stod jag klar att åka. Det är så skönt att komma ut på havet efter en varm dag hemma i lägenheten. Spännande också att få se hur långt snickarna hade kommit med utbyggnaden.

När vi närmar oss ön så ser jag redan från båten att något blivit fel. De hade tagit upp en öppning för fönster på fel vägg!!
Panelen hade de fått på men som väl var inte hunnit få in de nya fönsterbågarna. Ja, ja....inte så mycket att gå i taket för. Ringer vår snickare och säger med lugn stämma att minns du att vi ändrade placeringen på sovrumsfönstret? Det var i själva verket hans idé.
Nu hör han nog till någon av de mest trevliga männen som går i ett par skor och jag är väldigt rädd om honom (när jag nu äntligen har hittat en snickare i mitt liv) så det var inga problem att göra om det hela sa han.

Skönt bara att vi har beställt panel (specialtillverkade efter gamla mått) så att det räcker att göra om med....och ibland är det bra att man får sina infall eller hur?

36 kommentarer:

Lena sa...

Vilken tur trots allt!

Annika sa...

Skönt att det ordnade sig, och bra att du hittat "snickaren i ditt liv".
Er ö är underbar. Tänk att bara kunna pipa ut dit på kvällen....ÅÅÅÅÅ...
Kramar från Annika som nu är i Blackeberg :-)

Sabina sa...

Men jösses L, helt otroligt;) Så coolt av dig att behålla ditt lugn, sånt gillar jag. Hm tror jag är helt tvärtom faktiskt, heehhehe..
Skönt att allt kommer ordna sig iaf.
Kramkram

bettankax sa...

Kvinnlig intuition = infall?? Hur eller hur, så var det ju en evig tur ni kom iväg på en kvällstur till ön. Fönsterplaceringar är viktiga.

Tankevågor sa...

Lena - Ja visst var det tur. :-)


Annika - Det är helt underbart att det går att pipa iväg så där en kväll. Blev en mysig kväll och i morse sken solen över ett spegelblankt hav. Åkte i bara en klänning inga tröjor behövdes. Men här hemma i stan är det mulet nu.
Såg att du är förkyld....krya på dig och ha så jättekul nu med allt du har för dig! KRAM!


Sabina - Men vet du att såna här saker går att fixa...jag vet att jag hade blivit lika galen som du med den där mobilgrejen du var med om för att inte tala om tandläkaren som du och V var hos. Håller tummarna för att det går bättre idag.
KRAAAM!


Bettankax - Ja det kan man nog säga att det var....visst var det något som fick mig att vilja kolla läget.
Dessutom fick vi en mysig kväll där ute och det var en så vacker morgon också.

Gunilla sa...

Man ska gå på sin intuition. Hade ni inte åkt ut den kvällen hade ni kanske fått leva med ett felplacerat fönster resten av livet. ;)

Tankevågor sa...

Gunilla - Ja man ska tydligen lita på den.
Nä, de hade fått göra om det i vilket fall som helst men nu är det lättare att göra det när det inte var riktigt klart.

Humlan sa...

Men vilken himla tur!!!!
Du ser, man ska lyda sina infall, vilket du ju brukar göra... :-)

Kram kram!

Evas blogg sa...

Du kanske anade något djupt inom dig. Vilken tur att det fixade sig.

Tankevågor sa...

Humlan - Ja det ska man tydligen göra ibland. ;-)
Viktigt beslut det där...det handlade ju om vilken utsikt det skulle bli från sovrumsfönstret.
Kram


Eva - Ja det var skönt att det fixade sig. Men han är aldrig omöjlig vår snickare. Han är guld värd den mannen. :-)

Klimakteriehäxan sa...

Infall är till för att lydas, så är det bara!

Vonkis sa...

Oj oj oj ojojoj oj. Verkligen tur med infall ibland...

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Bra infall - och om du hittat en bra snickare: var rädd om honom!

Tankevågor sa...

K-häxan - Ja så är det tydligen. :-)


Vonkis - Ja verkligen! Vilken tur att vi åkte ut.


Eva - Det kan du lita på att jag/vi är. Den här snickaren är guld värd. Idag ska han få semester tex. det är väl generöst av mig så säg? ;-)

Eleonora sa...

Vilken tur att ön pockade på i dina tankar!! Nu gick ju misstaget att rätta till.

Förstår att ön drar i er och vill att ni ska vara där ofta. Men när semestern börjat blir det väl en verklighet kan jag tro.

Tack för din rara kommentar. Blir alltid så glad att få höra ifrån dig. Ha det nu så gott och stor kram från mig

Tankevågor sa...

Elonora - Ja det var tur. Dessutom var det så otroligt skönt att komma ut och övernatta där sådär mitt i veckan i farten. :-)
Nästa vecka ska snickarna ha semester så då kan jag landa där i lugn och ro och börja leva öliv igen. Ska bli så skönt.
Ha det gott nu och njut av sommaren så ses vi igen snart!
KRAM!!

Miss Upsey Daisy sa...

Vilken grej. Tur att ni åkte dit trots allt.

Amber sa...

Inte för att jag tror på vare sig det ena eller det andra - men ibland undrar man ju?! Härligt att det blev bra och dessutom gick lugnt till. Sådant är himla skönt!

Villa Nian sa...

Mmmmm, när det gäller byggen måste man lita på sin intuition.... och när det gäller byggen så blir det alltför ofta (alltid) något som blir fel! Gör om och gör rätt!

Bloggblad sa...

Jag förstår att det var tur för mig att jag var hemma mest hela tiden när vi hade snickaren här... Det räckte så gott med alla felmätningar.

Hannele på Hisingen sa...

åj

Anonym sa...

Det är ju det jag säger: vår intuition måste vi alla lära oss att lyssna och våga lita på. Ju äldre jag blir, desto mer övertygad blir jag om detta. Och ju äldre jag blir, desto mer lyhörd blir jag. Instinkt och intution är viktiga saker!
Skönt att ni hann rädda situationen och att ni inte råkade i luven på varandra...
Fortsatt skön sommar!
Kram till dig.

Eleonora sa...

Många kära hälsningar min vän. Kram

Eleonora sa...

Fortsatt skön sommar!
Hoppas tillbyggnaden löper som det ska. Sommarkramisar

Unknown sa...

Hallojsan! Har du liksom jag gått i idé denna sommar. Hur går det för er på ön? Har allt kommit på plats? Inte för att jag vill jäklas eller så, men snart är det dags att börja jobba ;)
Nåväl, det är ju tid kvar att njuta av sommaren och all ledighet. Kram till dig o A.
Miss u

Eleonora sa...

Och vart har du tagit vägen då?? Hoppas det inte hänt något allvarligt. Du får väldigt gärna ge oss ett livstecken. Kramis

mossfolk sa...

Jag kikar förbi (igen), tittar på månskensbilden och hoppas att allt är bra!

Klimakteriehäxan sa...

Hej Lisbet, undrar vart du tagit vägen? I år har jag i a f ett bra tips om kräftor till dej!!!

Anita sa...

Hej Londongirl!

Hoppas att du har haft och fortfarande har en fin sommar på ön! Jag har en liten undran...

För en tid sedan rekommenderade du ett hotell i London. Jag har planer på att resa dit några dagar i höst och har nu tappat namnet på det hotellet. Jag sparade ditt tips men nu är det försvunnet.

Minns du vad hotellet hette?

Allt gott!
Kram Anita (Smulan)

Eleonora sa...

Jaha då får man betrakta dig såsom avslutad bloggvän då! Nu har du inte hörts av på 2 månader så jag förstår att något inträffat som gjort att du inte fortsätter blogga. Synd, du var en så trevlig bloggvän. Hoppas bara innerligt att du fortfarande är vid hälsan och lever - Kram från Eleonora

Fresia sa...

Men?

Hallå kära peppare, jag har gjort mitt men var är ditt?

Kramar!!!!!!!!!

Sabina sa...

KOM TILLBAKA TILL BLOGGVÄRLDEN MIN VÄN, SAKNAR DIG HÄR JU.
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Eleonora sa...

Tack rara Lisbeth för din gulliga kommentar. Hoppas att du snart är tillbaka i bloggen - du är saknad!
Kramisar till dig

Tankevågor sa...

Miss Upsey Daisy - Visst var det. Nu är alla fönster där de ska vara. :-)


Amber - Ja det var skönt. Vår snickare är så himla bra...det här råkade nog bara bli ett kommunikationsfel mellan oss.


Villa Nian - Ja ni om några vet ju. Ni sitter inne med så mycket erfarenhet nu med allt det ni byggt och fixat.


Bloggblad - Felmätningar har vi inte haft som väl är. Alla är så himla noga....och det är bra för jag är så petig med att det ska bli som jag vill ha det. ;-)


Hannele - :-) Ja det kan man säga.


Pratkvarnen - Ja det var så skönt att jag fick det där infallet att vi skulle åka ut. På så sätt blev ju inte misstaget så långt gånget.
Kram tillbaka till dig.


Eleonora - TACK underbara du för att du tittat in här och saknat mig. :-) Nu är jag tillbaka igen.
KRAM!


Rosvik - ja jag gick i sommardvala hela sommaren....såååååå skönt! Helt underbar sommar med så mycket som har hänt. KRAM!!!


Mossfolk - Har kikat förbi hos dig ibland också i sommar...men inte skrivit. Nu är jag tillbaka igen. Hoppas ni har haft det bra!


K-häxan - Vet du jag måste tacka för tipset. Vi köpte de där kräftorna och de var jättegoda. :-)


Anita - Ja nu har du ju fått mail från mig. Om du vill ha fler tips så skriv igen! Blev så sugen på att åka snart jag med när jag skrev till dig om London. Har du bestämt dig än? Kommer du iväg?


Jubbe - JUBBE!!! ÄR du HÄR??? :-))
Om du visste vad jag tänkt på dig!Har du börjat blogga någonstans?
Hoppas du har haft en skön sommar och att du fått varit ute på havet!!


Fresia - jag är på G. :-) Kram!


Sabina - som sagt, jag är på gång nu.....vilken dag som helst. ;-)
Men jag har väl inga läsare kvar nu som hittar hit.
KRAMAR!!!


Eleonora - TACK själv!!! Skönt att du inte ger upp mig! Kramar i massor till dig.

Elisabet. sa...

Jodå, det har du.

Jag hittade hit. Skuttar oftast in där det är nyligen uppdaterat och det är väl därför det har dröjt ,-)

Ha det så gott, madame!

Tankevågor sa...

Elisabet - Ja här har det dröjt... men så roligt att se dig här igen. Du är nästan den enda som jag har haft lite koll på i sommar. Skönt att du har landat i Halland nu! :-)