torsdag, november 19, 2009

Torsdag igen.


Klicka!

Det är så otroligt grått. Svårt att få något som helst dagsljus. Inte ens mitt på dagen när man är ute känns det som det är dag, mer som skymning faktiskt. Men nu ska jag inte klaga på bristen på ljus och den här stackars novembermånaden längre. Den har snart gjort sitt.

Idag är det torsdag och ni som känner mig vet att jag är ledig på fredagar. Det har ju gjort att torsdag är liksom den nya fredagen för mig. Helgkänslan infinner sig direkt på den här dagen. Visserligen har jag en lång arbetsdag men det är så skönt att ha tre dagar framför sig som är lediga.
Så trots allt det grå känner jag mig lika glad som den där lilla statyn i Galärparken som nästan ser ut som den ska hoppa i sjön. (Ni måste klicka på bilden för att se nåt överhuvud taget i allt det grå)

Fick en fråga om jag inte kunde lägga in bilder från vår helg på Yasuragin....och det ska jag väl få till. Hade bara glömt det. Det kommer bilder bara jag sorterat dem lite...

22 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen! Den där statyn har jag aldrig sett. Var står den? Kram

// PA

Eleonora sa...

Visst är det mörkt och trist. Tror inte jag någonsin under alla år varit så negativ till ALLT som jag är nu. Tycker inte jag orkar med något, men tydligen gör jag det ändå, för jag har mat på bordet och rena kläder och det måste väl ändå vara jag som fixat till det. Men som du säger, snart är novembermörkret väck.
Ha en skönare dag än jag och kram!

Gunilla sa...

Det verkar som om ni har fått färre soltimmar än vi här nere i Skåne i höst. Hoppas du får en bra helg i alla fall!

Annika sa...

Torsdag ÄR det nya fredag!!! :-)
Yes, indeed!!!
Oj så grått...
Och när jag ser det tänker jag "japp, så blir julen...just sån, fem grader varmt, duggregn och gråmörker". Måtte jag ha FEL!!!!!
Namnsdag idag!!
GRATTIS!!!!
Kram!!!

Bloggblad sa...

Jag har ju mina torsdagar jag... och det är nog ännu lättare att koppla bort allting, för på fredan måste jag ju ändå handla och gå på systemet... och det är lite lagom helgkänsla på jobbet.

I dag har jag njutit - promenerat och sovit. Det är lyx det!

Linda sa...

Grått och trist och igår var det storm ovanpå allt...
Men imorgon, då kommer solen till Skåne! Hurra!

Och hurra för dig på din namnsdag!
Nu måste jag skynda mig att skicka ett sms till Bettankax :)
Kramar

Men du, bilden är vacker..

CiCCi sa...

Ja man blir liksom förvånad när solen letar sig fram ibland. Kramis

Christina sa...

Det är pannlampa som gäller utomhus :(

Bloggullet sa...

Nu är det fredag, tiden går så fort.
Jag ser fram emot dina foto.

Ha en trevlig helg.
Kram

Lena sa...

Jag njuter redan, det är ju fredag. Ska strax åka i väg och förhoppningsvis tycker jag att jag knappt hunnit blinka innan jag är hemma igen.

Tankevågor sa...

PA - Tack! Den finns i Galärparken i det hörnet mot Nybroviken som du ser på bilden. Men den är inte så stor och du har förstås missat den när du varit på Josefina på andra sidan.
Kram



Eleonora - Jag förstår dig precis. Det här året har jag verkligen velat gå i ide hela november. Kändes som jag hade velat sudda ut den här månaden totalt ur almanackan. Men det är över snart...
Sköt om dig och varm kram från mig!



Gunilla - Vi har inte fått några alls på väldigt länge. Kan bara stava till sol men har snart glömt vad det är. De säger att den ska komma i morgon på lördag...vi får se.
Ha en bra helg du med!



Annika - Tack! Nej, nej, vi ska INTE ha det här vädret i jul när du kommer!! Jag har önskat mig snö och minusgrader till dess. Nu får du hålla tummarna att det slår in!
KRAMAR till dig!!!



Bloggblad - Ja det är skönt att du har de där dagarna eller hur? Jag tycker man behöver dem så väl. BRA att du promenerar och vilar!!
Ha en skön helg också nu!



LindaLotta - Tack tack! Vet du det sägs att vi ska få sol vi med...HOPPAS det stämmer! Kram!!



Cicci - Ja då är det som om någon tänt en lampa....just nu är det mörkt när man går på morgonen, på dagen och när man går hem. Suck!
Ha en bra helg! Kram



Christina - JA det är sant! Jag måste ha en ficklampa med mig när jag går ut med Roxy på kvällarna. Man kan ju inte vara säker på att hon sätter sig och gör vad hon ska just under en gatlykta. Så en liten Maglite är alltid med.



Bloggullet - Ja nu är det fredag. Jag ska fixa in bilderna i kväll eller i morgon. Här är alldeles för grått på den här bloggen nu. ;-)
KRAM!!!



Lena - Så blir det nog. Dagarna på jobbet brukar ju gå riktigt fort. Hoppas du får en skön och avkopplande helg!

Stina sa...

Ja, nog är det mörkt allt. Alldeles förfärligt. Imorgon ska vi få sol. Då lär man passa på att glo upp i luften.;-) Kram stina

Tankevågor sa...

Stina - JA tänk att solen kom till slut! Idag har det varit strålande sol när jag var ute i skärgården.
Kram!!

Eva H. sa...

Det har varit så grått här i Stockholmsområdet så länge nu. Blev så glad idag när solen äntligen visade sig.
Hälsningar
Eva H.

Anonym sa...

Men du: visst har det varit lite bättre sedan du senast skrev?
Igår hos oss var det strålande sol och +9 grader, helt ljuvligt underbart!

Tankevågor sa...

Eva - Ja visst var det härligt när solen plötsligt dök upp. :-) Hade ni det bra i London förresten? Var bodde ni?



Marskatten - Ja vi fick i alla fall en solig dag igår på lördagen. Jätteskönt! :-) Det ser ut som det kan bli lite idag också.

Fresia sa...

Ja, jag tycker det är jädrigt jobbigt med allt det gråa och det är väl enda skälet till att snön borde komma:)

Är de ledig på fredag "for ever" eller är det bara tillfälligt? Innebär det att du arbetar 80% eller arbetar du in tiden?

Funkar det lönemässigt?

Många tankar. Du fattar förstås, tanken har funnits länge hos mig att gå ner i arbetstid.
Nu är torsdagarna lite fredag ändå eftersom jag arbetar hemifrån på fredagar, det blir lite att förlänga helgen men fortfarande handlar det om jobb, inte ledig fre.

Ha en bra vecka L, kramen

Humlan sa...

Jamen precis sådär grå-mörkt var det ju i så många dagar att man nästan glömde bort hur det var när det var sol... men i går tittade den äntligen fram!

Bilden är härlig, som vanligt! :-)

KRAM

Tankevågor sa...

Fresia - Jag jobbar inte in tiden. Jag har lagt mig på 8-16 på fredagarna och det händer att jag hoppar in och jobbar då om det krisar. Men det är ytterst sällan. Det är guld värt att vara ledig på fredagarna! Jag började med det förra läsåret och nu vill jag inte gå upp i tid. Anledningen till att jag drog ner på tiden kan vi ta i ett mail eller över en fika någon gång.
Visst kostar det i lönekuvertet men vi går knappast i konkurs pga av det.
BRA att du kan jobba hemifrån!! Det kan man ju inte hur mycket som helst i min bransch. Det är ju i alla fall en dag då du slipper sitta i bilköerna till ditt jobb!! Skönt! Men att vara ledig helt skulle det funka?

Ha en skön söndag! KRAM!!

Tankevågor sa...

Humlan - Nu smet du mellan här när jag skrev till Fresia...
Ja men visst! Man hade nästan glömt hur det var med solsken. jag läste hos Slottsträdgårdsmästaren i veckan att vi i Stockholm bara hade haft 3,5 timmar sol hitintills i november!! Skönt när solen äntligen visade sig igår.

Kram!!!

Fresia sa...

Jag håller på att försöka dra ner lite på jobbet och lämna över mer till andra.
det kommer att ta en tid men så småningom tänker jag att det skulle kunna funka.
Kanske en utopi men man kan ju alltid försöka ha det som mål iaf:)

Tankevågor sa...

Fresia - Mycket klokt av dig! Jag tror mycket kan gå men man är så fast i sitt tänkande på att man alltid ska tänka på jobbet. Speciellt när man trivs med det och känner en massa lojalitet. Jag gick upp i mitt jobb väldigt mycket och glömde bort att ta hand om mig själv. Men som sagt du är på rätt väg eftersom du har tänkt tankarna att trappa ner!! KRAM!!