fredag, november 06, 2009

Novemberkväll på ön...

Ute är det mörkt och kyligt. Katterna och Roxy har till slut kommit in i stugvärmen efter en hel dags lek på den lilla ön. God middag och en brasa i öppna spisen. Raggsockor på fötterna och ett glas rött i glasen. Det blåser lite där ute, inte mycket men man kan höra hur nattens vågor skvalpar mot bryggan när man öppnar fönstret. Det är så otroligt skönt att vara här.

Nattsuddig bild på Miranda...vad tänker hon på där hon sitter i fönstret tro ?

25 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men åh vilka mysiga bilder! Jag kan riktigt känna friden råda där inne i stugvärmen.

Fresia sa...

Det kan inte bli bättre bilder än så här va?
Ljuvliga fönster med katter inomhus, äh, helt fantastiskt, man längtar in.

Å Miranda tänker på att hon varit ute, hur skönt det är att vara inne samt vad i sjutton Matte gör därutanför?
Jättefina bilder.

Ha en riktigt njutbar helg!

Tankevågor sa...

Eva - Ja det är verkligen fridfullt här ute. Så lugnt. Inte en massa båttrafik som det är på sommaren. Så avkopplande.
Ha det så skönt nu på er resa!!



Fresia - :-) Inte så lätt att fota katter i fönster på kvällen...
Ja vi njuter här ute, både djur och människor...för fullt.
Kram

Lena sa...

Ååå, det där vågskvalpet skulle jag behöva nu.

Härligt att ni har ön på rimligt avstånd.

Tankevågor sa...

Lena - Det är så skönt att fylla på energi här ute vid havet. Höst i skärgården är faktiskt riktigt vackert. Så lugnt...

Anonym sa...

Ser underbartmysigt ut=)

Kraaaaaaaaam//Sabina

Klimakteriehäxan sa...

Verkar väldans hemtrevligt! Ha en bra helg, och klappa katten från mej!

Humlan sa...

Underbara bilder men jag tycker lite synd om fotografen som får stå ute i mörkret. ;-)

Jag förstår att ni njuter och laddar på ön. Ljudet av havet och vinden gör min själ gott, och sedan har vi alla dofterna...
Njut och ha det bra!
Kramar

mossfolk sa...

Så supermysigt det ser ut! Det ser sällan så hemtrevligt ut i husen som under den här årstiden. God middag, brasa och nöjda fyrbeningar. Just nu kan jag knappt föreställa mig något bättre :)

Tankevågor sa...

Sabina - Det ÄR så otroligt mysigt att vara här! KRAMAR i massor till dig. :-)



K-häxan - Jag ska klappa första bästa som kommer i min väg här...
Ha en skön fortsättning på helgen du med!



Humlan - Ja usch vad jag frös om händerna...hade bara tumvantar med ut på ön och det kan man ju inte fota med! ;-)
Tog massor av bilder och blev inte nöjd men kanske de ändå kan förmedla lite av stämningen här ute på ön.
KRAM KRAM



Mossfolk - Det är så mysigt att kunna släppa ut katter och hunden på egna äventyr här. Sen kommer de in och äter och somnar som helt utslagna av all frisk luft!
Här mår vi bra allihop...

Gunilla sa...

Det låter verkligen underbart!

Tankevågor sa...

Gunilla - Det ÄR underbart. :-)

Anonym sa...

Ser riktigt mysigt ut. Blev det nåt fiske?

Kram

// PA

Tankevågor sa...

PA - Nej inget fiske...det var så kallt ute på havet. Burr!

Kram

Eleonora sa...

Så skönt att du ännu kan komma ut till ön och få uppleva detta mysiga liv. Fina bilder!
Söndagskramen kommer här!

Hannele på Hisingen sa...

Helmysigt, ha en fin dag, kram.

bettankax sa...

Lugnt och trivsamt ser jag när jag tittar in. Å finkatten som håller koll! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Vilka härliga bilder och man känne hur kallt och rått det är där ute och hur mysigt varm det är där inne...

Vonkis sa...

Så varmt och mysigt det ser ut att vara där inne.

Tankevågor sa...

Eleonora - Ja det är skönt. Några gånger till blir det innan båten tas upp...kram till dig.



Hannele - Ja det är mysigt! Tack detsamma till dig!



Bettankax - Trevligt att du tittade in! Ja Miranda hon har koll på sin lilla ö. :-)



Miss Upsey Daisy - Mmm...det var väldigt skönt att komma in i värmen till brasan i öppna spisen och några spinnande katter. :-)



Vonkis - Det är en mysig plats att vara på. Tycker jag. :-)

Annika sa...

Vad fint!
Klart att de små djuren gillar ön skarpt också!
Härligt.
Mysigt att vara där när hösten ligger tung utanför!
Låter som om ni hade en fin helg därute!
Kram!!

Bloggullet sa...

Jag har fått ditt mejl och addat dig.;o)

Tack för ditt beröm om min blogg, det gör mig så glad.

Ha en fin vecka.
Kram

Christina sa...

Det som är mysigast med november det är att vara inomhus..för att säga något snällt.

Lallis - liv och leverne sa...

Härliga bilder!
Och stor kram till dig.
/Lallis

Tankevågor sa...

Annika - Det blev en jätteskön helg. en som jag kan leva på hela hösten/vintern. Så välbehövlig avkoppling.
KRAM!!!



Bloggullet - Vad kul! Då kan vi ha lite mer kontakt via FB. :-)
Kram!!



Christina - Jag håller med dig helt och hållet. :-)



Lallis - Tack! varm kram tillbaka till dig! :-)