onsdag, november 04, 2009

Bring it on...

Klicka gärna!

Det yr något vitt i luften när jag är på väg hem. Inte stora vackra flingor utan något smått...men ändå. Det är en föraning om vad som är på väg.

Idag när jag gick från skolans matsal med en av mina yngsta elever i klassen så stannade han och tittade upp i luften och sa: Lisbeth det kommer snö! Det gjorde det...små, kalla, vita flingor då också. Han såg så lycklig ut att vi båda började skratta.

Blåsten kröp innanför halsduken och bet i kinderna men vad gjorde väl det? En liten autistisk kille värmde mitt hjärta idag med sin glädje över snön som kom...att arbeta med barn är världens mest underbara jobb.

Snö är härligt, kan inte hjälpa det men jag blir bara så lycklig när det snöar. Sån är jag.

20 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nej, ingen snö ....!! Men annars håller jag med dig.

Det är alla barnen som gör att jag ÄLSKAR mitt arbete.

bettankax sa...

Jo jag håller med! (se kommentar ovan)

Humlan sa...

Inte var jag glad när jag stretade fram i blåsten och med de små kornen yrande kring mig i dag, då frös jag bara.
Men man blir glad av barnens glädje och visst kan jag också bli lycklig över ett snöfall och visst finns det härligt vinterväder, jag gillar bara inte att frysa eller halka.

Kram

Evas blogg sa...

Åh vad härliga de är barnen, ser varje ögonblick som något spännande och nytt. Även jag tycker att det är tungt när den första snön kommer. Men nu åker vi dit det är 30 grader varmt. Det ser jag fram emot.

CiCCi sa...

Gillar också snön, men inte den här som kom idag som är hård, kall och piskande. Gillar flingor som är stora, mjuka och härliga. Längtar tills dom komer. Kramis

Hannele sa...

Barnsligt vacker är det, sällsynt här,
kram.

Hannele på Hisingen sa...

vi är vana vid regn på julafton :)

Christina sa...

Pälstjejerna skuttade så glatt ut i nysnön i kväll, de har också något slags öppet barnasinne.
Den första snön är så omåttligt rolig.

Själv känner jag mig deppig, nu börjar vintern.

Anita sa...

Jag kan k ä n n a barnens förstjusning över snö!

Själv är jag måttligt förstjust.. Det är mest bara arbete och problem med snö där jag bor.

I natt har det snöat - det är vitt ute.

Tankevågor sa...

Elisabet - Kan tänka mig att barnen som dyker upp på ditt jobb är en glädjekälla. :-)



Bettankax - Inte sugen på snö du heller? ;-)



Humlan - Jag gillar inte heller när det är halt. Usch, verkligen inte! Men jag längtar alltid till snön i novembermörkret. Hellre snö nu och över jul än långt in i mars.
Den här lilla killen som jag skrev om började prata om pulka och snögubbar... ;-)
KRAM!



Eva - Ja barnen är så härliga. Den här killen var lycklig men en av hans klasskompisar blev jättesur!! Snö ska det vara i december! så det så! Det tog en stund att förklara för honom att det kan komma även i november...
Vad skönt ni ska få i värmen! Ha det allt gott på er resa! :-)



Cicci - Ja de där flingorna längtar jag också efter....mjuka, stora och vackra! :-)
KRAM!!!



Hannele - Ja jag är väl lite barnslig! :-) Regn på julafton är ledsamt....
Men jag kan tänka mig att ni är vana vid det.



Christina - Så där gör Roxy också när första snön kommer. Hon blir så glad och skuttig i snön. Hon ser ut som hon tänker...."tack snälla matte för att du lagt ut det här vita till mig att leka med"
Vår Briard var likadan.



Smulan - Jag kan förstå att du tröttnar på snön till slut. Ni brukar ju ha så mycket och länge....
Men vackert är det. Det har jag sett på dina vinterbilder på din blogg.
Tänk att det ligger kvar, det gör det såklart inte här.

Gisan sa...

Åh vilket fint inlägg! Får mig att se annorlunda på flingorna som singlar ner utanför fönstret :-) Kramar...

Annika sa...

JAG MED, Lisbeth!!
JAG MED!!
Så fort det snöar känner jag mig som den lille killen!! jagvill berätta det för ngn. jag vill ut och gå i den, jag vill sitta inne och njuta av den.
Fram för snö!!
Mkt snö!!
HOPPAS det blir en vit jul, och inte fem grader varmt och regn...

Lisbeth, det är nog du och jag som är lite knäppa som gillar snålblåst och kornsnö!!
Yihi!!

Mysigt Äkta Lisbeth Inlägg!!!

KRAMAR!!!

Fresia sa...

Ja, visst kan man bli riktigt glad i hjärtat när man pratar med barn ibland. Helt ljuvligt.
Men jag kan bara inte gilla snön! Går inte.
Fast jag kan tycka det är andlöst vackert på vintern när det är vitt överallt och kristaller i träden. Men jag tycker det är så jädra besvärligt att köra in till stan varje dag, olyckor varenda dag för att folk kör så ovarsamt. Å jag måste åka bil så jag har inget val där.
Men jag brukar vänja mig efter ett tag, första månaden värst.

När det gäller Hantverkargatan så arbetade jag på Serafen. Nu har vi flyttat till Wollmar Yxkullsgatan.

Kramen

Anonym sa...

Å jag blir så lycklig när jag läser sånt här, lycklig å rörd;)
Kramar Sabina

Klimakteriehäxan sa...

Barn ja.
Snö nej.

Tankevågor sa...

Gisan - Tack för dina snälla ord! De värmer. Kramar!!



Annika - Ja vi är väl knäppa du och jag. Men det ÄR skönt att inte vara ensam om det här. Om du visste vad folk på mitt jobb gick och muttrade när snön yrde!! Jag gick omkring och bara njöt! :-)
Synd bara att den inte ligger kvar här. Det skulle lyst upp novembermörkret.
Ja vi får verkligen hopps att julen blir VIT. Du ska väl få en vit jul i Stockholm i år! Jag har beställt det åt oss. ;-)
KRAMAR!!!



Fresia - Jag har all förståelse för att det blir besvärligt när man måste köra i sånt väglag! Tro mig. Ibland är det ju bara så att man måste ta bilen.
Så du har jobbat på Serafen, det ligger ju väldigt centralt.
KRAM!!!



Sabina - och jag blir så glad över att du orkar ta dig in här!! Hoppas att allt är BRA med dig!!? Varma kramar!!!



K-häxan - Ha ha...kort och koncist från dig!!
Men vet du att kombinationen av de båda är faktiskt väldigt mysigt. :-)

Anonym sa...

Nej, nej, ingen snö än! Men ungar är roliga. Glada över så lite.

Kram

// PA

Tankevågor sa...

PA - okej då...inte än. Men i december vill jag ha den och en vit jul också så det så!

Kram

Eleonora sa...

Jo visst - snö är så vackert när det sakta dalar stora flingor till marken - om man inte är allergisk mot "ovädersbakterier" (som jag) MEN vackert är det likväl!

Tankevågor sa...

Eleonora - Visst är det vackert! Man kan ju faktiskt se allt det vackra inifrån också om man inte vill ge sig ut i snön. ;-)
KRAM!!