fredag, oktober 24, 2008

Trist.....


Annika i Reston skriver om det tråkiga som hänt att Marcus Birro stängt ner sin blogg pga. elaka kommentarer. Vi är många som följt hans blogg länge nu och jag hoppas verkligen att han inte hoppar av Karlavagnen på fredagar också. Hans röst i radio behövs.

När jag sen ska kommentera Annikas inlägg som också handlar om hennes dotters lärare som sagt knasiga saker till henne får jag ordet TRIST på Word Verification!! Precis vad jag tyckte.

I kväll håller Marcus Birro i Karlavagnen och han ska prata om fotboll.....jag vet att inte alla är intresserade av det men jag lyssnar.
Elaka kommentarer är för mig obegripligt......världen behöver fred i stort och smått!!! Något att tänka på idag (och alla andra dagar också förstås). Ha en bra FN-dag!

25 kommentarer:

Humlan sa...

Ha ha! Så passande.

Och visst instämmer jag med dig. Jag är så trött på alla elakheter och lika lite som jag läser elaka, hånfulla eller hatfulla bloggar så vill jag se sådana kommentarer.

Linda sa...

Men det här har jag missat helt.
Nu piper jag iväg till Annika och läser vad hon har skrivit.

Kram på dig vännen!!

Annika sa...

Det där var bra! DU fick verkligen en bra verifikation där...
Jamenvisst, L, vad han har fått gå igenom är så vidrigt hemskt. Jag förstår inte hur folk kan vara så genuint ONDA.
Fotboll som tema ikväll...INTE lockande, men jag kanske ändå tar och lyssnar. Undrar om ngn kommer att säga ngt om detta???
KRAMAR i massor!!!

Sabina sa...

Jag hade inte koll på att det var FNdagen idag.
Elaka kommentarer är så tråkigt å så onödigt, varför skiva om man bara ska vara elak liksom.
Ha en underbar helg iaf.
kramkramkram

Unknown sa...

Men varför måste människor hålla på att skriva nedlåtande elaka kommentarer. Om man nu blir så provocerad av någon människa är det väl bara att SKITA i att läsa.

Tyvärr är ju onödiga kommentarer synliga bland oss dödliga oxå.

Idag har vi firat FN-dagen på jobbet. God mat!!!!!

Ha en fin helg!!!
Kramis

Tankevågor sa...

Humlan - Visst var det! Ja elaka kommentarer är så onödigt!!!
Ha det gott!



Lindalotta - Pip iväg till Reston du! Såg att du kanske ska träffa Hedgren nästa vecka!? :-)
Kram tillbaka till dig.



Annika - Jag förstår inte heller hur folk kan skriva något sånt!! Det är ju mer än otäckt!
jag vet att du inte är intresserad av fotboll men det är ju jag.
Undrar också om någon säjer nåt om det här till honom i kväll.
Kramar tillbaka till dig vännen!



Sabina - Ja varför inte bara låta bli att skriva om man inte gillar en person. Varför såra så och göra så ont?
Ha en bra helg du med! Kram kram kram



Rosvik - Ja man kan inte fatta sånt här. Skriva om hans döda barn osv. VARFÖR??? Jag blir bara så upprörd över sånt.
Ja jag vet att det kan bli trist stämning på en del bloggar i kommentarerna.
Skönt att det gick bra på jobbet idag!?
Kram kram kram.....du vi hörs på söndag så vi kan planera måndagen.

Inkan© sa...

Birro kunde ju göra som Bodil Malmsten gjorde- plocka bort möjligheten till kommentarer. Hon blev så utsatt att hon insåg att det endast stal energi från henne.

Tänk att det finns folk som ser som sin uppgift att hoppa på andra- undrar vilken glädje de finner i det. Och varför?
Är det sjuklig avundsjuka och missyndsamhet?

ha en skön helg och njut av nästa vecka "fröken" -även om studiedagar ingår - det kan ju vara spännande ibland...

Tankevågor sa...

Inkan - Visst kan man plocka bort kommentarfuktionen som tex. Bodil gjorde. En blogg som jag också läser. Många offentliga personer gör så eller tvingas till slut att göra det.
Men jag skulle inte vilja ha det så. Jag uppskattar kommunikationen som blir genom kommentarerna. För mig är det en stimulans och så spännande att få möta andra människors ord och funderingar.

Den här bloggen skulle aldrig finnas till utan era kommentarer. Då skulle det inte vara roligt alls att blogga.

Visserligen kan man ju se på Stat Counter hur många besökare och läsare man har osv. Men orden från dem som läser här är viktiga i alla fall för mig.

Studiedagarna är en blandad kompott av "bara-mycket-att-göra" och som tur är även annat stimulerande intag så det blir nog bra.
Men just längtar jag efter ledigheten. Det ska bli skönt.
Ha det gott du med Inkan!

Bloggblad sa...

Ja, det är läskigt att det finns folk som kan vara elaka medvetet - både anonymt på bloggen och öppet IRL. Jag tampades med sånt i går i skolan på självaste FN-dagen...

Min dator var bara tillfälligt igång i går kväll - i morse tvärvägrade den igen... så jag får låna makens, kommer in i min mail, men har inga adresser där, så jag känner mig rätt halv.

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, fy vad trist. Det tycker jag också.
Och du..vad kul att du hittade in till mig. Det är jag glad för.
Ja, för då hittade ju jag hit:)
Kram Lallis

Anita sa...

Londongirl! Jag har inte läst Birros blogg, men jag säger som Inkan, att blir det problem med kommentatorerna så går det att stänga av kommentatorfunktionen. Praktiskt och bra.

Visst är det kul med kommentarer, men inte till vilket pris som helst.

Ha det gott!

Tankevågor sa...

Bloggblad - Men vad ÄR det med din dator? Min höll på att skrämma livet ur mig i fredags....den började plötsligt tjuta (när jag startade den) och det lät som ett varningslarm. Inte gick det att stänga av först heller. Ringde maken som kände igen ljudet och sa att det var så det brukar låta om en tangent är nere....Hm...smulor från frukosten under en tangent kanske? ;-)
Hoppas du får igång din snart...det är urtrist utan dator.



Lallis - Det är alltid roligt att hitta nya bloggar! Vi ses igen! Ha en fin fortsättning på helgen!



Smulan - Ja det är väl tur att det går att göra det. Jag kan förstå att många offentliga personer gör det...
Ha det gott du med Smulan!

Eleonora sa...

Tack vännen för din hälsning. Nu är ryggen OK igen och glad och tacksam är jag för det. En fin söndagskväll önskar jag dig. Kram

christel sa...

Visst är det så. Har man inget snällt att säga ska man vara tyst tycker jag. Sen behöver man naturligtvis inte hålla med om vad andra skriver.

mossfolk sa...

Jag läste med Birros blogg. Det är alldeles helt obegripligt hur elaka människor kan vara!

Klimakteriehäxan sa...

Hej - undrar bara om du fick mitt mail????? trist annars, skulle man kunna säga...

Johnny sa...

Jag förstår honom, den kommentaren var det sjukaste som skådats. Obegripligt hur en människa kan bete sig så. Hoppas han kommer tillbaka igen. Oavsett vad man tycker kan man bete sig på ett hövligt sätt.

Anonym sa...

Vem är Marcus Birro? och vad är Karlavagnen (dvs inte stjärnbilden)?

kram

Jill Wegerup sa...

Anonyma elaka kommentarer är värdelöst, däremot saklig kritik av Birro tycker jag är okej. Han själv är ju bra på det. Men självklart, vem det än är mot, så måste det vara sakligt och undertecknat.

Ett stort problem i bloggvärlden det här. Jag införde granskning då det var ett gäng som hittat mig och dels kom ihåg mig från min tid på större tidningar dels ogillar min syster.

Tankevågor sa...

Eleonora - Skönt att du känner dig bra igen! Kram



Christel - Ja det tycker jag också. Självklart behöver man inte tycka som alla andra men det kan man också tala om på ett trevligt sätt.



Mossfolk - Kan inte fatta hur man kan skriva som den kommentatorn gjorde!! Helt sjukt.


K-häxan - :-)) Jag min virrpanna trodde att jag redan svarat på ditt mail...men NU har jag gjort det. Hoppas vi kan ses igen!



Johnny - Ja den kommentaren gör ju att man funderar över det offentliga rummets etik och vad som skrivs. Vad kan få en människa att tro sig ha rätten att kränka en annan människa med såna ord?



Per - Gooogla på hans namn och blogg! Karlavagnen har blivit ett av Sveriges mest hörda radioprogram. Klicka på länken som är i mitt inlägg där det står Karlavagnen! Det här är ett av mina favoritprogram....men så är jag ju radionörd också. ;-)
Tack för ditt mail, blev så glad att höra av dig igen.
Kram



Jill - Jag kan förstå att du införde granskning då! Lätt att hitta er pga av namnet också förstås. Hur gick det för din syster?

Vonkis sa...

Verkligen trist. Ännu mera trist är att Katrin inte har kommenterat saken överhuvudtaget, eller har jag missat det?

Anonym sa...

Vissa människor är inte riktiga.

Tankevågor sa...

Vonkis - Visst är det!! Jag har inte sett något uttalande från henne heller vilket är obegripligt det med! Usch! :-(



Hannele - Nej vad är de gjorda av egentligen?

Det Mörka Hotet sa...

Som jag brukar säga till mina döttrar ibland och som även borde gälla fler personer (bland annat på nätet): har man inget snällt att säga kan man hålla sina egna tankar för sig själv.

Och Marcus Birro är en person som har många intressanta perspektiv!

Tankevågor sa...

DMH - En bra regel tycker jag. Jag tycker självklart att det är ok att man inte alltid tycker likadant som den man skriver till. Men det handlar ju bara om att man har en annan åsikt, inte att man ska såra någon i sina kommentarer.