torsdag, oktober 30, 2008

Äntligen höstlov....

Inleder mitt höstlov med frukost i soffan. Är förkyld och lite hängig. Sitter här inlindad i ett skönt täcke med tända ljus på bordet och hund och katt som sover här bredvid. Mysfaktorn är hög.

Tittar på nyheterna på TV och där talar de om presidentvalet i USA och man får se glimtar ur Obamas tjusiga film som sändes i de flesta kanaler i går i USA. Funderar vad jag ska göra med min ledighet om jag nu kommer att bli piggare. En födelsedag i familjen ska firas förstås. Färg till hallens väggar borde inhandlas. Det känns ibland som det är halva jobbet att få till det där med själva inhandlandet av färgen och välja osv.

Nu talar de om SNÖ inte alls långt från Stockholm på väderkartan! Kanske borde ta in de sista pelargonerna från taket idag då.
Men först tar jag nog en kopp te till....

Det är skönt med höstlov trots lite förkylning.

22 kommentarer:

Hedgren sa...

Låter som en mysig morgon! Krya på dig nu!

Batbut sa...

Vill Du ha sällis där i soffan? jag kan skicka över ett gäng troll....*s*
Tack för senast belladonna! Hälsa maken

Tankevågor sa...

Hedgren - Ja det blev en mysig och avkopplande morgon. Tack.



Batbut - Hm....måste tydligen köpa större soffa...
Tack själv det var jättetrevligt! Hälsa du med!

Annika sa...

Ja, det verkar ju väldigt MYS-PYS med höstlov! Låter som en skön morgon. Och ja, om mysfaktorn är hög är ju det det allra bästa. Snö? Ja, bäst att ta in pelargonerna.
Vi får se...Nu är det mindre än en vecka kvar till valet. Läskigt och spännande. På tisdag smäller det!!
KRAMAR

Bloggblad sa...

Ungefär som här då.... jag njuter av ledigheten, ensamheten och tystnaden så enormt, att lite rossel i halsen knappt märks. Nu som först, kl 12, har jag hasat mig upp ur soffan för att sakta gå runt och plocka lite här och lite där...

Tankevågor sa...

Annika - Ja nu är det mysigt och skönt att få vara ledig lite extra. I morse sa de att det skulle vara svenska TV-sändningar från House Of Sweden där hos er som ska följa valet.
Ha nu en bra dag och skär er inte i några fingrar idag när ni ska börja karva pumpor!! ;-)
Kramar till er



Bloggblad - Skönt med såna här kravlösa dagar emellanåt. Egentligen finns hur många saker som helst att göra men det kan vänta några timmar eller så. :-)

Humlan sa...

Men är du förkyld nu när du har lite ledigt!
Mys, drick te, krya på dig och ha det bra!

Klimakteriehäxan sa...

Är det inte typiskt att bli förkyld när man ska ha ledigt och njuta? Här har du en till som får helgen förstörd av ont i halsen, rinnande ögon, tätt näsa och allmän ynklighet. Tur att det finns levande ljus - och ett glas rödvin ska väl gå att pressa ner i den där trånga halsen???

mossfolk sa...

Det lät riktigt mysigt! Hoppas resten av dagen blivit lika lugn och skön. Krya på dig!

Tankevågor sa...

Humlan - Japp, nu har jag sprungit ikapp en förkylning. Idag har det blivit mycket kurande här under täcket, läst och klappat katt och hund, druckit te och druckit te och druckit te... ;-)


K-häxan - Ja är det inte typiskt!! Jag har ju egentligen massor att göra men det får vänta. Jag har i alla fall inte ont i halsen som dig din stackare! Jag tror nog som du att det går att få i sig ett glas rött eller två till kvällen.....dricker jag mer te nu så kommer det snart växa ut teplantor ur öronen på mig.
Krya på dig!



Mossfolk - Ja här är lugnt som bara den. Nu har det börjat regna utanför fönstret och katterna och Roxy har parkerat i soffan med mig. Skönt att man har dem! :-)

Lena sa...

Det är väl typiskt att förkylningarna kommer så fort man slappnar av. Hoppas det är en sort som går över fort. Å andra sidan kan det vara bara för då får man ta det lugnt. Himmel vad velig jag är i dag. Det är inte utan att jag längtar lite efter min morgonrock och mina djur... Ha det fint i storstan!

Mildamakter sa...

Det är aldrig fel att koppla av och mysa, och är man dessutom lite klen så är det precis vad man behöver...mycket, ofta och länge.
Krya på dig!

Morgondimma sa...

Lurv-terapi kan göra vem som helst friskare. Mys med vovve och kissar får jag låna en?

Tankevågor sa...

Panter - :-)) Är du inte hemma i huset längst bort på vägen än? Vad de där djuren ska bli glada när du kommer hem. Har du shoppat värmeljus nu?



Mildamakter - Tack jag gör så lite som möjligt...det är precis det som känns bäst idag.



Morgondimma - Den bästa terapin av alla tror jag. Vilken av mina trasseltassar vill du låna? Hund/katt....jag har att välja på som du vet. ;-)

Villa Nian sa...

Mysigt trots din förkylning! Förstår hur du känner är själv drabbad av rinnande näsa halsont och sånt...Krya på dig! /Tina

Tankevågor sa...

Husett/ Tina - Stackars dig! Du verkar sämre än mig...Hoppas du kryar på dig fort!

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du kryar på dig samt får en bra ledighet samt helg!

Unknown sa...

Hm, är bilden tagen på Ulriksdalsträdgård? Jag har själv en nästan likadan bild fast i min korg ligger det majs och andra grönsaker.

Har inte förkylningen gett med sig ännu? Drick lite kan-jang det verkar vara bra.

Det är såååååå skönt med höstlov. Vi tar det ovanligt lugnt. Myser med moster och hennes familj. Pojkarna har det toppen!!!

Hälsa S och gratulera.

Kramisar till er alla

Jill Wegerup sa...

Skulle också vilja ha höstlov. Lediga dagar på hösten är aldrig fel, blir mer ledigt än under sommren då det alltid är så mycket man ska göra. Soffor och goda böcker är så utvilande.
Hoppas lovet fortsatt bra.

Tankevågor sa...

DMH - Tack snälla Samuel! jag har nu vilat ett helt dygn så nu får det räcka. Vadå jag otålig? ;-) Ha en skön helg du med!



Rosvik - Japp den är tagen där!! :-))
Det låter jättemysigt med moster och gänget. Ha det gott och gosa med lillan jättemycket nu! Jag ska hälsa S i morgon. Kram till alla er!



Jill - Det är faktiskt jätteskönt att ha några dagar ledigt på hösten. Den blir inte lika lång då. Här blir det mycket läsning och hundpromenader och annat som är avkopplande. Ha det bra du med!

Anita sa...

Bakvända världen - det sägs att ni har vinter (ynglen!)i Sthlm; icke här!
Men vintern är på väg med stora steg. Minus 10 grader i natt.
En fin All helgona helg önskar jag dig!

Tankevågor sa...

Smulan - Äh det blev inget med de där snöflingorna. Idag är det strålande sol och man ser varken flingor eller yngel längre.
Önskar dig också en fin Alla Helgons helg!