lördag, oktober 11, 2008

Höst i Stockholm

Den här veckan har det inte blivit något bloggande alls. Har knappt hunnit titta in till mina favoriter heller. Mitt jobb har tagit på krafterna och det var en tuff sträcka fram till fredagen då jag hade ledigt. Det var meningen att helgen skulle tillbringas på ön men något väldigt viktigt kom emellan som måste göras. Så det får bli en helg i stan i stället och det är ju inte alls fel det heller. Stockholm är så vackert nu i alla höstfärger. På Nordiska Museet har de chokladmässa i helgen. Det kanske kan vara nåt.

Som alltid drömmer jag mig bort när jag ser en Waxholmsbåt som lämnar stan. Mina tankar flyger iväg dit ut och jag längtar.

Klicka gärna upp bilderna eftersom de är tagna på långt håll från Fjällgatan! Jag ska nog önska mig ett nytt objektiv i julklapp.

26 kommentarer:

Eleonora sa...

Trevliga bilder du tagit, klart man ser att du har varit på Fjällgatan! Roligt att du tittade in till mig. Håller med dig: ålder är bara siffror - har alltid varit ungdomlig och rörlig - tills jag fick ischias och plötsligt gick som en gammal gumma. Nu är jag bra igen och som du förstår, fortsätter jag att dansa mig fram genom livet! Välkommen till mig igen! Ha en skön helg i stan, du kommer nog snart ut till Ön igen. Kram på dig.

Hedgren sa...

Kom att tänka på ett besök i huvudstaden för fjorton år sedan. Det var vid den här tiden på året! Dottern, numera nybliven moder men då bara 10 år, och jag strövade omkring ute på Djurgården (bl.a.) och det var SÅ vackert!
Tack för bilderna!

Tankevågor sa...

Eleonora - Vad skönt att du är bra igen! :-))
Ja det får bli ön en annan helg i stället.
Kram



Hedgren - Stockholm har många oaser tycker jag och Djurgården är en av dem. Sköna promenadstråk både för hunden och mig.

Morgondimma sa...

Jag har beställt vackert höstväder till nästa helg, lagom kyligt, lagom soligt, vindstilla och luftfuktighet 0.

Bloggblad sa...

Jag blir så glad över dina stockholmsbilder!

Den veckan som gick var också för mig mer fullmatad än vanligt - jag är så himla nöjd att jag orkade med alltihop. Och känner mig utsövd idag. Tur det, för ikväll ska jag på konsert!

Tankevågor sa...

Morgondimma - Hoppas din beställning går igenom. Det där med 0 fuktighet verkar svårast. "Det regnaaaaar i Stockholm idag"
Men vad gör det om man sitter inne på något trevligt hak med varsin citronmarängpaj? ;)




Bloggblad - Vissa veckor känns som de innehåller mer än andra och vi hade föräldramöte i min klass så då blir det ju kvällsarbete också.
JAG blir glad över dina snälla ord om mina bilder. :-))

Lena sa...

Mycket höst i de vackra bilderna. Tänk vad mycket vatten gör för trivseln. Stockholm utan vatten här och var, det vore otänkbart.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Vackert - jag gillar hösten!

Annika sa...

ÄLSKAR bilderna!! har klickat upp dom och studerat dom. Sitter här och suckar lite just nu. Du, L, kan verkligen få mig att längta till Sthlm!!! Bästa staden i världen!! Jag kan känna dofterna av höst ända hit!!
Mer bilder, L!! Mer!! Hösten i Sthlm är för underbar. här är det fortfarande mest grönt på träden, men det börjar skifta...
KRAMAR i MASSOR!!!

Inkan© sa...

i dina bilder finns lite sommar gömd... åtminstone sommardrömmar:)

Ha en skön helg i stan - chokladmässa låter gott:)mmmmmmm

Miss Upsey Daisy sa...

Stockholm redan till veckan för mig. Perfekt att få möta hösten där..

mossfolk sa...

Chokladmässa låter precis som något för mig.
Tråkigt att ni inte kom iväg till ön, fast visst är Stockholm (eller hela Sverige) fint i höstfärger. Bilderna är jättefina!
Hoppas att du får en lugn och skön helg!
Kram.

Sabina sa...

Som vanligt FANTASTISKA bilder. just Lööööw.

Jo just det.....Du käre vän har fått en utmärkelse på min blogg.

Trevlig lördagkväll.
Kramelikram

Linda sa...

Å du tar alltid lika fina bilder.
Och du har en förmåga att få mig att tänka om när det gäller hösten, och det har jag sagt förr!
Hoppas det var något bra som kom emellan dig och ön. Förstår att du längtar dit och nu när vädret ändå har varit okej, här i alla fall, så borde det vara extra mysigt.
Fast det är klart, att kura under en filt när regnet smattrar på rutorna är inte heller fel.
Det är vad jag tänker göra imorgon, med eller utan regn.

kran

Linda sa...

Haha - KRAM menar jag ju :)

Malin sa...

Låter hlet underbart att ha hela utbudet runt sig sga...och visst är Stockholm en fantastisk stad med storstaden och naturen i en härlig och salig mix...saknar att ha nära till alla utställningar mm som jag "på landet" bara läser om i tidningen...men alla platser har sitt...
Jag är lite mera på G nu...känner detta helt och klart så nu får framtiden utvisa hur de blir med blogandet...

Ha det gott!

Kram från Malin

Unknown sa...

Dina bilder är alltid så vackra och som vanligt skriver du på ett berörande sätt. Hoppas nu att helgen blir super!!!!!

Ön ligger kvar och bara väntar på er! Ta lite extra ledigt och insup hösten på en helande plats.

Kramis

JULIEK sa...

Åja, vist er høsten vacker nu. Jag njuter av den och hoppas det ennu inte kommer høst vindar som tar alt løvet från træden.

Villa Nian sa...

Nu undrar jag varför jag flyttade...chokladmässa :-) hur härligt låter inte det!

Tankevågor sa...

Panter - Det är nog det jag tycker allra bäst om med Stockholm....att det alltid är så nära till vatten av något slag. Hoppas din helg varit bra.



Gunilla - Det gör jag med.



Annika - Det ÄR sanslöst vackert just nu. Alla träden börjar skifta i höstfärgerna och idag glittrade dessutom solen i Stockholms alla vatten.
KRAMAR tillbaka till dig.



Inkan - Det finns nog en och annan dröm om en sommar i de här bilderna. Den kommer ju igen. Det ska bara bli lite vinter och vår först. :-)


Miss upsey daisy - Vad kul! vad ska du göra här?


Mossfolk - Det blev ingen chokladmässa. Det var knöklånga köer och en massa folk. Åkte och köpte en soffa istället. ;-)



Sabina - Men vännen! Du är bara för snäll!!! Vad glad jag blir! :-)Precis vad jag behövde idag.
KRAAAAM



Lindalotta - jag hade verkligen behövt den här helgen på ön för att hämta andan. Det är så kämpigt nu på jobbet. Men det är bara att bita ihop.
KRAM på dig! ;-)



Malin - vad roligt att du känner att du är på G nu! Läste det på din blogg. Själv hinner jag visst aldrig med här nuförtiden. Hittar varken ord eller bilder som jag är nöjd med till bloggen.
Ha det gott du med! Kram



Rosvik - Lite extra ledigt = ett halvår sådär? ;-)
Massor av kramar och tack för dina sms!!!
(Vad snygg soffa ni fått tag i! Köpte en jag med idag.... :-))



Julie - Än så länge är det mycket löv kvar uppe på träden här så nu är det som vackrast.

Tankevågor sa...

Tina - Nu slank du mellan här när jag skrev....
Jag hade gärna gått på den men det var så himla mycket folk. Tror det är andra eller tredje året de har den.

Cliff Hanger sa...

Har hört från initierade källor att chokladfestivalen ska ha varit bra.

Det Mörka Hotet sa...

Låter sunt och klokt att inte försöka hinna med så mycket som möjligt.
Och den där chokladmässan lät spännande - det brukar vara en liknande i vår grannstad varje år.

Tack för fina bilder!

UllaMona sa...

Fina sthlms bilder, har ´klickat upp och tittat noggrant..jättefina höstbilder.
Här finns nästan inga löv kvar nu, nu väntar vi på snön.

Tankevågor sa...

Cliff Hanger - Det tror jag också alldeles säkert att den var. Skulle väl ha varit där egentligen.



DMH - Visst är det klokt men ofta så svårt att följa. Har du varit på den chokladmässan i din grannstad?



Ullamona - När alla löv har blåst ner brukar det bli så grått och trist tycker jag och snön lyser upp när den kommer. Men idag var det så härligt höstväder. :-)

Anonym sa...

It's an amazing post designed for all the internet visitors; they will get benefit from it I am sure.

Feel free to surf to my blog; anti cellulite treatment