måndag, oktober 27, 2008

En ros till Hedgren!

För en tid sen fick jag ett mail.....

För en tid sen kom jag hem från en ovanligt jobbig dag på mitt arbete och det kändes eländigt och bekymmersamt. Mina tankar fanns också hos en närstående som är sjuk och all min oro hur det ska gå för honom kändes tillsammans med jobbsituationen bara för tungt. Då hittar jag ett mail i min inkorg. Det var från "Hedgren" här i bloggvärlden. Hon skrev att hon hade två biljetter till Cancergalan som hon inte kunde utnyttja och undrade om jag ville ha dem! Jag satt där och läste mailet om och om igen och blev alldeles inombordsglad. Det kändes som om en värme spred sig från dataskärmen och hennes ord rakt in i mig. Vilken underbart snäll människa som tänkte på mig. Ett varmt tack till dig !!!
Gör som jag, gå in på hennes blogg och stöd insamlingen till cancerforskningen!

Så mina vänner, i morgon kväll blir det Globen för min del.....och håll tummarna att min förkylning inte blir sämre. Om ni ser galan på TV så lovar jag att jag ska vinka till er.

18 kommentarer:

Lena sa...

Jag ska spana efter dig! Himla gulligt av Kerstin. Många bidrag till forskningen behövs - det är sant.

Humlan sa...

Hoppas det blir en riktigt rolig, härlig och framgångsrik (för insamlingen) kväll!
Har du lyckats hitta en förkylning nu också, det var väl bra onödigt!
Krya på dig!!

Tankevågor sa...

Panter - Ja visst var det gulligt! jag blev så glad och det kom precis när jag behövde något roligt att se fram emot. Ge henne en kram från mig när ni ses!



Humlan - Ja vi får hoppas att det kommer in mycket pengar. Det är viktigt.
Den här förkylningen verkar tyvärr ha bestämt sig för att stanna. Trots att jag gjort vad jag kunnat för att mota iväg den. :-(

mossfolk sa...

Å man blir så glad när någon har tänkt på en sådär! Och så trevligt det låter dessutom. Hoppas att ni får en toppenbra kväll och att de får in riktigt mycket pengar!

Lisa Christensen sa...

Vad hærligt det ær nær man får sådana små øverraskningar!
Ha så trevligt!
Kram

Annika sa...

Vilken trevlig överraskning.
Ha det så trevligt på galan.
KRAM!!!

Bloggblad sa...

Det var käckt att ge den till nån som kan gå... Det är ju i Sthlm saker händer...

Kul att se dig som hastigast igår - och Rosvik.

Jag har druckit varmt - gurglat i TREO och sovit rejält länge idag... och hoppas att rösten håller ett par timmar. Ska iväg om en halvtimme och showa för pensionärer... (Drömde hemska mardrömmar om det i natt... fusklapparna var sönderrivna - och folk pratade så mycket att jag fick avbryta alltihop och gå hem...)

Marie sa...

Kul att du tittad in till min blogg.

Viktigt att stödja forskningen - många framsteg görs och ger hopp om framtiden!

Åh skärgård - längtar ut igen, men vår lilla segelbåt står på land väl täckt inför vintern.

Hälsningar Marie

Tankevågor sa...

Mossfolk - Ja visst blir man glad. Det var så oväntat. Dessutom är det ju en angelägen sak att stödja.



Lisa - Tack det ska bli roligt att komma iväg till Globen. Kram till dig och Julie.



Annika - Visst var det ett trevligt mail att få! :-))
Kram



Bloggblad - Ja det var roligt att ses i hastigheten igen. Men mässan blev lite tröttsam för vår del på eftermiddagen. Seminariet var urtråkigt framfört.
Hoppas det går bra med gamlingarna!



Marie - Vi har inte tagit upp vår båt än....jag tycker det är tråkigt när man väl har fått upp den. Längtar alltid till sjösättningen. Tur att man har bilder på skärgården att titta på sen. :-)

Unknown sa...

Så himla gulligt av henne. Det var just vad du och A behövde. Synd bara att du är förkyld. Men tryck i dig ipren och alvedon. Fyll vattenflaskan och packa ner halstabletter.

Jag slår på TV´n så vinka.
Vi ses imorgon?

Puss o kram

Klimakteriehäxan sa...

Kul! Njut! Lite glitter och glamour kan inte skada...

Villa Nian sa...

Hoppas du får en härlig kväll! Vilken bra ide av Hedgren!

Det Mörka Hotet sa...

Vilken härlig överraskning och jag hoppas ni alla hade en toppenkväll!

Eleonora sa...

Tänk att du var på denna tjusiga gala. I TV-rutan var det fint men ibland lite tamt på något sätt.
Hoppas du trivdes i alla fall.

En skön onsdag önskar jag dig. Kram

anna of sweden sa...

Och nu hittade jag till din blogg!
Hej hej från Philadelphia!

Tankevågor sa...

Rosvik - Ja visst var det fint av henne att tänka på mig. Det var roligt trots förkylningen.
Kram



K-Häxan - Det är riktigt kul med glitter och glamour ibland. Mitt i den "grå vardagen" ;-)



Husett - En fantastiskt bra ide tycker jag också såklart. :-)


DMH - Ja verkligen en härlig överraskning!! Jag älskar att bli överraskad, men det händer inte så ofta.



Eleonora - Lite långsamt tempo var det ibland tycker jag....och otroligt många reklampauser. Men det var kul ändå. Ha det gott! Kram



Anna - Hej på dig själv där borta i Philadelphia! Kul att du tittade in! :-)

Linda sa...

Nu förstår jag... :)
Kramar igen.

Tankevågor sa...

Lindalotta - Ok så nu trillade polleten ner? ;-)
Kram.