fredag, juni 29, 2007

Kommunikationskoma

Nu blir jag snart galen på Bredbandsbolaget! I fyra dygn har min mailserver legat nere. Ingenting kan jag skicka och inte kan jag ta emot några mail. Det är så irriterande. Enligt Bredbandsbolaget ska de mail som jag får lagras och skickas ut när felen är åtgärdade. Jaha, men under tiden undrar väl alla vänner och bekanta varför jag aldrig svarar på det som de skickat till mig? Det är tur att mobilen fungerar och sms finns. Hur sjutton gjorde man förr? Skrev brev som tog lång tid innan de kom fram? Kanske tog man cykeln och cyklade till den man ville prata med? Men det är ju inte så lätt när vi idag är vana vid att snabbt kunna kommunicera med varandra oavsett var vi är i världen. Kom igen nu Bredbandsbolaget! Jag vill ha mina mail och jag har massor som jag vill skriva!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha!!! Det förklarar varför jag inte fått svar på alla mail jag skrivit. :)

Men om din mailbox hinner bli full innan de fixar den...vad händer med mailen som du skulle ha fått då? Blir de vilse i cyberrymden?

Anonym sa...

Nä men vilket skrutt, jobbigt, men vilken tur att du kan blogga i varje fall.

Är du på semester nu eller???

Hoppas att ni får en super trevlig helg i varje fall..

Kraaaaam//Sabina

Morgondimma sa...

Såntdär ska bara fungera! Har dom gjort oss beroende får de bannemej leverera också!

Humlan sa...

Jag håller tummarna för att det snart ska funka, och ska försöka låta bli att skicka fler mail så att inte Truckens spådom blir sann... ;-P

Tankevågor sa...

Trucken - NU var du verkligen rolig! Mail från dig är lika sällsynt som den där Gösen du snackat om hela våren att du ska dra upp...
Mail vilse i cyberrymden låter inte bra alls...då får man skicka ut en expedition som letar rätt på dem.


Sabina - Visst är jag ledig. Hela sommaren. Ha en skön och mysig helg du med och hoppas du får sooooova! Kram


Morgondimma - Ja det tycker jag med!


Humlan - Jag ska skaffa en ny e-mail adress i kväll tror jag. Orkar inte med det här längre. Ska jag satsa på G-mail nu tycker du?

Anonym sa...

På dom bara!!!

Ja hur klarade vi oss förr??

Undrar om det var bättre eller sämre...beror på hur man ser det :O)

Hoppas det löser sig snart för er!

Batbut sa...

Gör som jag, gardera med en hotmail adress... en sån däringa bra att ha grej, och så har jag en privat mail. Och så två jobb också. Det kanske är liiiiite många? Asch då, kan aldrig bli för mkt....

Och ja, jag är i civilisationen hela nästa vecka för då jobbar jag. U call me?

Anonym sa...

Coola ner dej lite,tänker på ett par som låg o läste högt för varann under regnskyddet i hammocken utan tanke på vare sej epost bloggar sms.mer bekymmer med
fågelungar o fladdermöss o skrakar som ska räddas.

jag tipsade bredbandsbolaget om du SKULLE ha semester.

Kram från syster,Pussa Merlin

Linda sa...

Tack!
För att jag inte är ensam.
Det står nämligen på deras hemsida att allt fungerar som det ska nu, men det gör det banne mig inte!
Inte ett endaste litet mail kommer fram och inga kan man skicka heller.
Jo, så klart via hotmailen men det hjäper inte när allt "viktigt" kommer till den ordinarie adressen.
Grrrr!!!!

Tankevågor sa...

Gunnel - Som vanligt orkar jag inte vänta på att sånt här löser sig utan jag får ta saken i egna händer och fixa ytterligen en e-post adress.


Batbut - Jag har redan fyra (!) adresser. En på jobbet, två på Bredbandsbolaget och en på Home....men tror du inte att Home också strular samtidigt!? Otroligt!
Ok...jag ringer. :-)


Kära syster - Aha! Men allt det där gör vi fortfarande....men vår ö har ingen hammock förstås.


Lindalottta - Du också! Stackars dig! Man ska tydligen kunna byta sitt lösenord nu och så skriver de att det ska fungera. Men det gör det INTE! The Husband satt och stulade med det igår och det gick inte från min adress! Kan inte han så går det inte. Trots att det såklart finns värre problem i llivet så blir jag bara så trött på sånt här. Det bara ska fungera! Kram

Unknown sa...

Välkomna till verkligheten. Vi har haft chello nu mera comhem och det brukar krångla lite lagomt då och då. Bara för att man ska få lite att tänka på...
Lever du Trucken?!
Allt väl?
Kram till er alla

Tankevågor sa...

Rosvik - I ärlighetens namn har jag aldrig haft problem med Bredbandsbolaget förut bara med Home som trasslat som sjutton. Kram

Anonym sa...

Rosvik - Jodå, jag lever. Läget är än så länge under kontroll.

Ha det så bra i Turkiet!

Kram på dig!