torsdag, januari 04, 2007

Önskningar

Moni har utmanat mig att berätta om mina förväntningar på det nya året. Om man bortser från att jag naturligtvis önskar en fredligare jord, en värld där människor inte behöver svälta och allt det där, så kommer här några helt egna högst personliga önskningar inför år 2007.

  1. Allra mest i livet önskar jag att min familj och mina nära och kära ska vara/bli friska och må bra.
  2. Jag hoppas jag kan bli bättre på att hitta rätt prioritering mellan arbete och fritid. Välja rätt och räcka till för dem jag älskar.
  3. Att jag fortsätter att ha nära till skratt och leenden.
  4. Jag önskar att lilla valpen som vi väntar på kommer att trivas med oss och hos ”Trucken”, som ska vara första hundvakt.
  5. Jag önskar att jag kan vara på ön så mycket som möjligt i sommar. Så lite som jag var där sommaren -06 har jag aldrig varit förut.
  6. Jag önskar att mitt jobb kommer att utveckla sig i den riktning jag vill och behöver för att det ska kännas meningsfullt och attraktivt att fortsätta just där.
  7. Jag hoppas att de stora förändringar som kommer att ske på vår lilla ö kommer att bli bra och naturligtvis inte kommer att kosta alldeles för mycket pengar.
  8. Jag vill få tid att fotografera mer och lära mig mer om det.
  9. Jag önskar att jag hittar min roddbåt som jag drömt om så länge. Roddbåten med stort R. Den som jag ska sitta med hunden i och ro runt ön tidigt på morgonen när jag tar upp näten.
  10. Jag önskar att jag fortsätter att ha kraft och styrka att ta vara på ögonblicken och njuta av de små händelserna i vardagen. Även när det är stormigt och ser mörkt ut.

Det finns naturligtvis så många fler önskningar och många handlar om möten. Jag hoppas att det kommer blir en bloggträff igen och några turer till London också förstås.

29 kommentarer:

Ilva sa...

Och jag hoppas att din förhoppningar och önskningar slår in! Allihopa!

Linda sa...

Så fina och bra önskningar.
Har aldrig någonsin fiskat med nät, eller lagt ut eller tagit upp heter det kanske, men det lät så fridfullt.
Hoppas att något av det (eller allt :)) slår in.

Anonym sa...

En utomförträfflig önskelista! ALLA kommer att "slå in"!
Har varit i London många ggr, men jag blir aldrig "mätt" på den staden. Märkligt. (nja, kanske inte)*ler kufiskt*

MB sa...

Som alla andra sagt innan så hoppas jag av hela hjärtat att dina önskningar slår in, massor med kramar!!!!

Anonym sa...

Man ska aldrig sluta tro och hoppas. Jag tror på dig.!

Anonym sa...

Det finns kyrkoroddbåtar här, vill du komma och prova?;-)

Bloggblad sa...

Amen. Jag skriver under på allt utom roddbåten och hunden. På de punkterna har jag lite andra önskningar.
Hoppas att det funkar att önska!

Mildamakter sa...

Jag stämmer in i de övrigas kör och önskar givetvis även jag att dina önskningar kommer att slå in.
Vad är det för hundras du ska ha? *nyfiken*

JULIEK sa...

Så fine ønsker. Jag hoppas jag får sett endel bilder av din ø dette året. Den høres så mysig ut : )

Mette sa...

Det där var bra önskningar. Jag hade på teven en kväll när det var något katastrofprogram om flygplansstörtningar. Enligt programmet så var att störta med flygplan nummer två på västerlänningars "värsta lista" - nummer ett var att tala inför folk.

Jag tänkte på det en stund. Jo, det där var ju mina faror också ... men allt det andra? Fred och ja, allt det du skrev först - var tog det vägen?

Knepigt.

Bra att du skrev ur båda synvinklarna för efter det programmet (som jag eg. lyssnade bara med ett halvt öra på) kändes det som att "fred på jorden" var något som barn önskar sig i tidningar för att de inte vågar säga "Barbie".

M i åsiktstagen

Morgondimma sa...

Skriver under på nästan alla dina önskningar. Och blir det en ny bloggträff så kommer jag som ett skott :)

Anonym sa...

Eftersom jag känner dej lillasyster så vet jag redan nu att de flesta önskningar kommer att slå in.Du är som vår mamma, var det nåt hon riktigt,riktigt önskade sig så blev det så.Det är nog så med dej också,resten får du väl styra upp så det blir bra.

Johnny sa...

fin, fin lista. hoppas få se en bild av dig när du ror sedan.

Anonym sa...

Ja, sist men inte minst, ta vara på de små stunderna.

Det Mörka Hotet sa...

Vi delar förhoppningar om 8:an!


Samuel

Tankevågor sa...

Ilva - Tack, tack! Som vanligt lägger jag krutet på vissa punkter mer än andra...


Lindalotta - Det är en fridfull sysselsättning.....om inte näten trasslar till sig för mycket. (Läs: om inte jag trasslar till det)


Atir - ALLA!? TACK?! Visst är det så med London. Om jag tröttanr på den staden så är det nog slut med mig.


Maleandro - Tusen tack!Massor av kramar tillbaks!


Rosvik - Nej har jag någonsin gjort det? Slutat alltså? Nej jag är för envis för det.


Anne- Maj - YES! Men måste jag ha sån där hurtig folkdräkt på mig då???


Bloggblad - På något vis kände jag på mig det....ingen båt till landkrabban och ingen hund. Det kostar i varje fall inget att önska.


Mildamakter - Det blir en Schapendoes när hon blir stor. Just nu ser hon ut som en liten griskulting....


Julie - Jag hoppas också få vara där ute och fotografera....Det finns en hel del bilder i arkiven.


Mette - Ha ha ....Vet du att jag önskar verkligen att vi fick en fredligare värld! Både ute i den stora världen och i den lilla som kanske ligger närmare oss.

Förstår vad du menar.

Skönt att du är på gång igen.


Morgondimma - Klart vi ska ha en bloggträff igen. Vi hade ju så kul.


Kära syster - Inte alltid så lätt. Men det är så skönt att du tror på mig.


Jdawg - Vi får väl se...den är inte så lätt att hitta. Visst finns det båtar på ön som går att ro, men jag vill ha en alldeles speciell...


Hannele - Visst är det viktigt.


Samuel - Det är himla roligt att ta bilder eller hur? Men du har ju ditt A-team som kan hålla i kameran också. Det är bara att släppa loss dem också.

Anonym sa...

Vilka fina önskningar, jag hoppas att alla dina önskningar blir uppfyllda.

Låter underbart att ro runt ön med vovvsingen å ta upp nät, det är nästan så att man känner doften ända hit:)

Sommar å mys på hög nivå...

Sabina (kan inte logga ina)

Tankevågor sa...

Sabina - Tack snälla! Just nu är det lite sommarlängtan här. Drömmer om havet, soliga dagar och en liten busig valp ute på ön....

Bloggblad sa...

Inbiten landkrabba, jodå. Men maken önskar sig en båt mest av allt, och jag har lovat följa med om det är vindstilla och solsken och jag får ha dubbla flytvästar...

Linda sa...

Lycka till imorgon!!
Och kör försiktigt.
Kram

Tankevågor sa...

Bloggblad - Klart ni ska ha båt! Ta maken i hand och åk upp på båtmässan så väljer vi ut en! ;-)

Skulle gärna ta ut dig på sjön och övertyga dig om hur härligt det kan vara.


Lindalotta - Tack! Vi tar det lugnt. Håll tummar! Kram

Mildamakter sa...

Envaddåförnåt???
har aldrig hört talas om något dylikt, måste googla lite här nu....åhhh vilka sötnosar. Varför har jag aldrig hört talas om dom - jag som går i "villhahunddrömmar" :oD

Tankevågor sa...

Mildamakter - De är så mysiga. Kollar du på svenska Schapendoesklubben så finns det bilder där. I Falköping finns det tre valpar kvar som inte är tingade än....
Vi åker och tittar i morgon. :)

Linda sa...

Jag kollade deras hemsida, vilka ulltottar! En självklar fiskekamrat.
Så charmiga!!
Klart jag håller en tumme för dig :)

Tankevågor sa...

Lindalotta - Hemma igen .....och vilka ljuvliga valpar jag träffat idag.

Ja, den lilla tjejen blir lika rufsig som sin blivande matte tror jag. ;-)

Linda sa...

Har ni bestämt er??
En tik?

När?
Å, så spännande!

Skönt att ni är hemma igen och att allt gått bra. Blir det någon sömn inatt tro?
;)

Tankevågor sa...

Lindalotta - En tik i februari. :)

Pirrigt!

Linda sa...

GRATTIS!!!

Tankevågor sa...

Linda - TACK!!!! :D